Jak programovat hry 2 – Jaké máte zdroje?

28.3.2012 by: Aimia

Dále si budete muset ujasnit dvě věci – kolik máte zdrojů k tvorbě her. Zdroje označují obecně vše, co k výrobě her potřebujete – jak finanční částku, kterou jste ochotni do vývoje vložit, tak časové zdroje, lidské zdroje apod. Musíte si uvědomit že vývoj hry je zdlouhavý proces, a tak je celkově dost náročný na zdroje.

 

//

Finanční zdroje
Na financích závisí, pro co budete vyvíjet(pokud nemáte ani floka, nemůžete si dovolit se registrovat na AppStore, koupit si mobilní zařízení, na kterém budete hru testovat apod.)
Proto si ujasněte, kolik do her chcete vložit. Budete platit za spoustu věcí, které si teď ani neuvědomujete(nákup počítače, protože ten váš to třeba už nestíhá, koupě software, koupě domény+webhostingu, nákup grafiky, zvuků, hudby, reklama…)
Ale nemějte strach, hry můžete vyvíjet i bez peněz. Některé vývojové nástroje jsou zdarma, na netu se dá objevit spousta free grafiky, zvuků, najdete pár nadšenců kteří pomůžou… Nevýhodou takového vývoje je bohužel často špatný výsledek.

V podstatě platí že čas se dá do určité míry koupit penězi. Kde ušětříte peníze, tam vzroste časová náročnost. Buď si grafiku budete kreslit sami, nebo ji budete někde hledat na internetu. V obou případech vám to zabere čas. Pokud si ale najmete grafika, máte o starost míň a můžete se plně věnovat vývoji(samozřejmě i komunikace s grafikem zabere nějaký čas, ale určitě ne tolik, kolik trvá nakreslit pěknou grafiku).

 

Lidské a časové zdroje
Musíte si ujasnit, kolik lidí na hře bude pracovat a kolik na to mají času (člověkohodin). Budete na hře pracovat sami po večerech, nebo jen o víkendech. Kolik času denně? Budete dělat vše nebo jen programovat? Bude vás víc? Kolik na to mají času oni?

Pozn.: Nevěřte nikomu, kdo vám bude tvrdit, že na hře bude pracovat denně, hned jak přijde z práce. To vydrží možná dva dny, možná týden nebo měsíc. Ale postupně začne nadšení opadávat. Nakonec budete rádi když se k tomu dostane na pár hodin týdně.

Jakmile si zodpovíte tyto otázky, nejlépe když čísla vydělíte dvěma, nebo třemi. Lidé mají tendenci přehánět a zapomínat, že často se člověku nechce, nebo se zdrží v práci, musí občas i navštívit rodinu, má zkouškové a podobně. Takže když máte celkové číslo, můžete začít uvažovat o hře, kterou chcete dělat. Pokud neděláte na hře fulltime, zanechte megalomanských plánů s rpg, realtime strategiemi apod. Na to nemáte zdroje. Spíš se zaměřte na hry s jednoduchým gameplay, např. logické hry.

Dělat na hře ve volném čase nebo fulltime je pekelný rozdíl. Při fulltime se plně soustředíte na vývoj, máte ho stále v hlavě(v podstatě 24 hodin denně). Postupujete stále kupředu a výsledky jdou poměrně rychle vidět. Oproti tomu vývoj ve volném čase má spoustu záludností. K vývoji se nedostanete denně, nebo jen na chvíli. Nějakou dobu vám zabere zjistit, co jste to posledně vlastně dělali, kde jste skončili. Než se rozehřejete, zjistíte že je čas jít spát, případně zařídit něco jiného. Po několika měsících zjistíte, že motivace klesla na 0, a hra je stále v rozpracovaném stavu.

Tolik zhruba o zdrojích k vývoji her. Určitě to není vše, ale myslím že jste si udělali představu, na co před začátkem vývoje myslet.

Filed under: Jak programovat hry

Leave a Reply