Programátorovy noční můry : Distribuce Bubble Domination 2

3.3.2012 by: Aimia

Tenhle článek jsem převzal z dřívějšího blogu, takže není úplně aktuální (neupravoval jsem počet publikovaných her apod.)

 

Chtěl bych se s vámi podělit o mé zkušenosti s vývojem her – v tomto případě s konečnou fází vývoje – distribucí. I když už mám za sebou 4 publikované hry, pořád mi přijde že narážím na spoustu problémů a ty se jaksi pořád opakují.

var sklikData = { elm: „sklikReklama_16736“, zoneId: 16736, w: 468, h: 80 };

Takže, nedávno jsem dodělal svou další hru Bubble Domination. Nejprve jsem se snažil najít distributora, dokonce se dva našli, ale za hru mi moc nenabídli(šlo cca o 150$+procenta z Mochi reklamy). Jelikož mi to přišlo málo, chtěl jsem se dostat i na jiné servery a navíc jsem neměl čas ani náladu na nějaké změny ve hře, odmítl jsem.

Prvním krokem bylo nahrát hru na Kongregate, jako exklusivní a tím dostat 50% výnosů z reklamy(S Kongregate mám dobré zkušenosti s velikostí výdělku, chtěl jsem je takhle ještě zvýšit). Nevím proč, ale po uploadu mi Kongregate psalo že získám 0% z reklamy(i když slibují minimum 25%). Po dvou zprávách a několika reuploadech jsem nedostal žádnou odpověď, ale najednou se výdělek zvýšil na 25%(mezitím jsem už hru začal distribuovat jinde, takže jsem musel zrušit exklusivitu). Díky tomuto problému jsem bohužel přišel o několik dolarů.

Dalším krokem se tedy stala distribuce přes Mochi a FlashGameLicence. K mému údivu, mi hru asi po dvou dnech na Mochi zablokovali, že porušuji pravidla. Vložil jsem totiž do hry ClickAwayAD, což je reklama, v průběhu hry, která vás odkáže na reklamované stránky. No a jelikož tato reklama se mi nevešla na obrazovku, zmenšil jsem ji. A to se prý nesmí. Pravidla jsem četl naposledy před dvěma lety, takže jsem to samozřejmě zapomněl. No takže jsem byl opět bez příjmu, trvalo 3 dny než mi hru opět otestovali a snad už konečně něco vydělám.

Na MindJoltu hra stále visí a čeká na povolení. Snad si ji vezmou, slyšel jsem že tento server vykazuje obrovské množství hraní přes jeho portály na facebooku, myspace apod.

Závěr
Co je na tom nejhorší je to, že se to stalo hned na začátku distribuce, kdy je hra nová, každý ji proto hraje. Spousta lidí si zahrajou jen jednou a šmitec. Když jsem se díval na statistiky, tak mi denně uteklo cca 10.000hráčů. Těžce zaplacená zkušenost

Leave a Reply