Jak na flash výdělky – Activeden

30.12.2012 by: Aimia

Jako flash programátor/designer máte několik možností, jak si vydělat reálné peníze. Jednou z nich je prodej vašich flash výtvorů přes Activeden.

Activeden je stránka, na které můžete prodávat vaše flash výtvory. Službu provozuje Envato, má takových služeb více(můžete přes jejich stránky prodávat tutoriály, grafiku, webové šablony apod). Pokud vás zajímá výpis všech jejich webů, jděte na Activeden a klikněte na šipku vpravo vedle nápisu Activeden.

//

Registrace

Po provedení registrace uživatele je třeba vyplnit autorský kvíz, jinak vám nebude umožněno prodávat. Taky si pečlivě přečtěte FAQ, můžete se tak vyhnout zamítnutí vašeho příspěvku. Pak už vám nic nebrání v tom tvořit a začit vydělávat :).

 

Vložení vašeho flash výtvoru

Activeden požaduje dobře napsaný, dokumentovaný kód. Očekává že přiložíte i textový návod pro uživatele, jak váš produkt používat. Při uploadu si nastavíte, jestli bude váš flash vystaven na Activeden exkluzivně(získáte 50+% výdělku), nebo jej budete vystavovat i jinde(získáte 33 % z prodeje).

 

Moje zkušenosti

Activeden hodně striktně kontroluje kvalitu. Většinu věcí odmítá, protože jich má dostatek(nepřijímá preloadery, efekty sněžení apod.) Mně se zatím podařilo protlačit jen jeden efekt ze čtyř (Running text). Dlouho jsem na Activeden nepřispíval, trochu jsem na něj pozapomněl, ale v blízké době plánuji další příspěvek.

Dejte si pozor na plynulost animací(jeden efekt mi byl vrácen kvůli tomu, že vypadal sekaně) a celkově se snažte aby výsledek byl co nejhezčí.

Nejúspěšnější na Activeden jsou různé efekty, které se dají použít pro reklamní účely, dají se snadno upravit, vložit na stránky apod. Spousta efektů umožňuje nastavení přes xml, takže uživatel nemusí provádět žádné změny v kódu.

Autoři doporučují podporovat Actionscript verze 2 i 3, aby jste pokryli co možná největší poptávku. Vzhledem k velké odlišnosti obou verzí actionsriptu jsem podporoval vždy jen AS3. Ale myslím že vám nic nebrání nasadit jednu verzi a v případě úspěchu časem přidat i verzi druhou.

Shrnutí

Na Activeden se dají vydělat poměrně slušné peníze. Chce to být jen trochu kreativní. Můžete nabídnout vaši hru, preloader, animaci, cokoli vás napadne. Projděte si pár efektů které už na Activeden jsou, ať si uděláte představu.

Tato služba se ale hodí spíš pro designéry, než programátory. Myslím tím, že je dbán velký důraz na vizuální část. A jelikož je konkurence už veliká, i nároky Activeden portálu jsou velké.

Comments

12 komentářů to “Jak na flash výdělky – Activeden”
  1. ReptileSVK napsal:

    Cauko, tak je to tu a mochimedia konci. Je to podla teba velka strata, alebo nie? Mas skusenost s flash game licence? ako to tam prebieha? Dik

    • Aimia napsal:

      Je, velká. Mochi sice neměla moc velké výdělky(třeba oproti Kongregate nebo Mindjolt), ale měla nejucelenější API. A hlavně distribuční síť – spousta portálů tam hledala hry, a spousta dokonce automaticky uploadovala hry z Mochi. Takže ztráta velká. Teď člověku zbývá zase šířit hru sám(nehorázná otročina), případně http://flashgamedistribution.com/ . Flash Game Licence stránka se zaměřuje na prodej licencí, hledání sponzorů atd. Jsem s ní velmi spokojen, pár her se mi už podařilo prodat, sice jen za pár stovek dolarů, ale potěší to. Probíhá to jednoduše, uděláš hru, uploaduješ, a čekáš alespoň měsíc, jestli se někdo nenajde. Je několik druhů licencí(nejdražší je exklusivní, ale přijdeš většinou o jakékoliv další zisky), pak je neexkuzivní, ta je levná, můžeš ale prodat kolik chceš takových licencí. Nejlepší je asi primární(vpodstatě na nějakou dobu, se domluvíš třeba na dva měsíce si sponzor koupí výhradní právo na hru, a až po té době můžeš ještě prodávat exkluzivní licence). No apokud nikoho neseženeš, dej hru na FlashGameDistribution, ať si ji portály mohou stahovat a máš zisk alespoň z reklam. A samozřejmě i posílej emaily se hrou/odkazem na hru všemožným portálům(ne netu je spousta seznamů tříděných podle ranků…)
      PS: I sponzora je dobré hledat podle těch seznamů sám. Je to sice pracné ale pokud se ti podaří nějakého najít, máš rychlé peníze

      • ReptileSVK napsal:

        No ved prave, ze tie zarobky boli dost mizerne, ale teraz vlastne ake API tam dat, kedze kongregate i mindjolt maju svoje API, ktore plati iba u nich. Keby, ze nahodou das na mindjolt aj google adsense tak to budu akceptovat ci nie?
        Kongregate…co ja viem mozno robim chybu, ale tam si tu hru zahra velmi malo ludi…mozno tak 50 a uz ju odrolluje mimo screen kde su novinky a potom sa jej uz nik nedotkne.. A pokial to budes sam distribuovat zrejme iba pomocou google adsense co? kedze mochi je pass.
        FGL – hmm zaujimave, ale mesiac je riadna doba:) No, ale skusim tam dat nieco. Ked je neexcluzivne mozes ju distribuovat aj inde?
        Mozes tu dat nejaky ten zoznam portalov, teda ak to nie je tajne?

        • Aimia napsal:

          Dostal jsem email z FGLicence, že můžu použít jejich FGL API. Asi zkusím, možná to zvýší i jejich distribuci mých her 🙂

          Ohledně více api, já to dělám tak. Mám třídu APIManager, které nastavím které api podporovat. Mám třídu BaseApi, z které se dědí MochiApi, KongregateAPI, MindjoltAPI atd. Zkrátka si vytvoříš implementaci každého api. Nedetekuji API automaticky, šlo by to, ale portály mohou hru šířit dál na různé domény a rozhodovat se podle jména domény by nevedlo nikam. Takže pro každý portál vybuilduji speciální verzi.

          Jo, v tomhle mám s Kongem stejnou zkušenost – eCPM je super, ale nedokázal jsem hry dostat do velkých čísel. Samozřejmě že záleží na kvalitě, čím lepší tím větší šance na hranost. Já myslím že by pomohlo implementovat jejich API(hlavně statistiky/achievements), ale mě se to nikdy nepovedlo. Jako implementoval jsem, podle návodu nastavil ale nevzali mi to jako hru podporující jejich API – buď jsem měl něco špatně, nebo se rozhodli že pro jejich api nejsem dost dobrý 🙂

          Distribuci flash her přes reklamu jsem ještě nezkoušel. Vzhledem k příjmům hry mi to přišlo jako blbost. Ale třeba to zafunguje, možná časem zkusím. Ale co jsem tím myslel jak to dělám já. Udělám hru, uploadnu ji na FlashGameLicence, pak ještě pošlu email vem sponzorům co mám v seznamu. Čekám měsíc(není to zas tak velké doba, alespoň odpočinu, připravím texty a materiály na distribuci, začnu nový projekt…) a pokud neseženu sponzora(je dobré fakt počkat, jsou to ryhlé peníze, když nějakého seženeš, nehledě že pak sám propaguje tvou hru), migruji hru na FlashGameDistribution, a začnu uploadovat na všemožné portály – někde musíš napsat email, někde vyplnit formulář, takže dost pruda. Ve většině tě nepřijmou, ale čím víc portálů vezme hru hru tím líp. Pozn.: Mám xmlko kde mám seznam stránek kde se dá uplodovat, s hesly, emaily atd. Občas najdu stránku která se mi líbí tak ji přidám,, ale můžeš hledat třeba podle GoogleRanku, které jsou dobré.

          Neexkluzivních můžeš prodat třeba milion, Exkluzivní jen jednu, a Primární prodáš jednu, a po nějaké době můžeš prodat milión neexkluzivních

          http://mochiland.com/articles/45-sites-to-submit-your-flash-games
          http://www.emanueleferonato.com/2009/08/03/flash-game-sponsors-list/
          http://freelanceflashgames.com/news/2008/07/28/the-big-list-of-sponsors/

          • ReptileSVK napsal:

            Aha no pekne pekne. S tou reklamou som to myslel tak, ze ci priamo v hre mas zabudovane google adsense a tym padom tecu peniaze, pretoze hru s api mochimedia moc portalov nebralo a preferovali svoje a preto sa mi naskytla otazka, ze ako na hre zarobit z reklam, kedze co portal to svoje advertisements. Podla toho co pises tak na FGL pokial najdes sponzora ti poslu peniaze ihned, neviem o akej cifre sa bavime…20 eur? 200? Poslu na paypal ci ucet?
            No, ale pomaly sa dostavam do toho, zatial sa mi najviac lubi mindjolt, ale neviem ci by akceptovali google adsense. Na mindjolt su celkom opozdene statistiky hrania. Pride mi, ze to refreshuje kazdych 24 hodin a cez vikend vobec.

  2. Aimia napsal:

    Je to jal píšeš, portály co mají vlastní API vyžadují, aby bylo implementováno, jinak jej nevezmou. Proto používám API Manager, abych zapouzdřil jednotlivá API a měl s tím co nejmíň práce. A je to fakt tragédie, když máš několik portálů a na každém čekáš až se dostaneš k výplatnímu termínu.
    Jo, na FGL, jakmile seženeš sponzora, tak jsou peníze hned. Většinou musíš jen upravit detaily – přidat do hry Splash obrazovku s logem sponzora, v menu nebo ve hře logo sponzora s odkazem na jeho site atd. Peníze přes paypal jsou bez problémů. A částka závisí na kvalitě her – mě se podařilo získat průměrně 250$ za hru(ale prý se dá získat i tisíce). Je to vpodstatě tržní mechanismus – sponzor odhadne jak dobrá hra je, kolik mu přinese hráčů(a tudíž zvýšení návštěvnosti, prokliků za adsense na stránce atd) a podle toho nastaví cenu. Výhoda FGL je ještě ta že funguje na bázi aukce – pokud dostaneš nabídku, můžeš ještě počkat jestli někdo neudělá protinabídku a tak se to může vyšplhat na zajímavější částky.
    Mindjolt vřele doporučuji. Hranost a výdělky jsou tam asi největší co jsem kde našel. Bohužel nepodporují Stage3D, takže nemůžeš použít Starling či podobný engine. Mám s nima zkušenosti, že jak ti hru vezmou, výdělky jsou denně v desítkách dolarů. Bohužel po pár týdnech boom odezní a zase to klesne, ale i tak hoodně větší zisky než z mochi. A pokud chceš pro ně vyvíjet, zaměř se na casual, jednoduché hry. Zvýšíš tak šanci že ti hru vezmou.

  3. ReptileSVK napsal:

    Hmm mne mindjolt hru zobral a po mesiaci zarobila 4,5 eura co je katastrofa. Peniaze mi este neprisli. Nie je tam limit na vyplatenie min. 100 eur? Niekde som sa docital, ze pokial je hra s mindjolt api na inom webe tak sa statistiky nezapocitavaju. Mas stym skusenost? Je este nejaky portal, kde sa oplati hru dat s nejakym api? Ake pouzivas leaderboard (mindjolt ma svoje), kedze mochimedia skoncila? To stage 3d je zaujimave, ze nepodporuju, ale aspon tu hru ktoru teraz robim a ked dokoncim dam na fgl a uvidim. Ja starling nepouzivam, proste len inicializujem stage 3d a kodim. Na animaciu som si vymyslel vlastmy kod a ide to 60 fps aj pri 200 animovanych objektoch na obrazovke co je dostacujuce.

    • Aimia napsal:

      Ono je to hodně i o štěstí a i o tom jakou hru jsi udělal. Např. na Mindjolt se zaměřují casua hráči, takže Bubble Domination mi tam taky moc nevydělala, ale když jsem udělal Bobble Shooter(klon Bubble Shooteru :)), zisky vyletěly mrťo nahoru. Takže doporučuji udělat nějakou podobnou casual hru(je to sice smutné, ale hráči už jsou dost zdechlí a mají své oblíbené hry). A jo, Mindjolt má tuším 100$ a ještě 45 dnů výplatní termín(nebo tak nějak, nemám čas to koumat, mají to na webu. Zkrátka jakmile přesáhneš 100$, musíš ještě min. měsíc čekat). Nejspíš je to pravda, že statistiky pojedou jen na Mindjolt.
      Api jsem zatím nekoumal, mám něco rozdělané ale moc času není, tak to budu řešit až na konec. Zkus FGL AD, vytvořili to jako reakci na to že Mochi končí. Ale co jsem četl naposled, spousta věcí jim tam ještě chybí. Jinak s reklamou můžeš použít CPMStar nebo EpicGames(nejsou vázány na portál), a některé portály mají taky vlastní(Kongregate, Newgrounds a pár dalších. Pozor si dej na Fizzy, ta mi v životě nevyplatila a nevím jestli ještě nějak funguje).
      Pokud nepoužíváš Starling, tak doporučuji nepoužívat ani Stage3D(teda pokud nechceš hru dostat i na mobily). Zbytečně si tím snižuješ šanci na sehnání sponzora. Nějak jsem nechápal proč ještě všude nepodporují Stage3D, ale dočetl jsem se že to může dělat problémy s javascriptem nebo jinak rozhodit stránky. Ohledně rychlosti bych se nebál, pokud nebudeš moc prasit a neděláš akční hru s tisíce objekty, nebo 3D, vpohodě to flash zvládne(případně trochu zoptimalizuješ, ale 200 animovaných objektů flash hravě zvládne, na teď průměrném počítači). Jediné co flash bez Stage3D nedává jsou mobily. Kdysi jsem zkoušel testovat na iPhone, a hra s pár objekty běžela cca 10fps.

  4. ReptileSVK napsal:

    No jasne myslel som dolare samozrejme. A ten booble shooter ti zarobil viac ako 100 vku, ci si tam musel mat viac hier? Ja tam mam asteroids a mouse skiller a bohvie ako to nezaraba:D No neviem mozno pred 3-5 rokmi to bolo lepsie, teraz to uz asi upada. Mas tam nejaku cerstvu hru? Myslim na mindjolt. Epic games, to myslis tvorcov unrealu? Som nevedel, ze zabrusili aj do flash hier. Mozno flash hry vytlacaju html 5 hry, bohvie, ale zatial som moc nezarobil 😀 I ked pravdepodobne su to suche hry. 😀 Filozofiu som mal jasnu, cim kratsia hra tym castejsie sa bude hrat, ale pravdepodobne som sa mylil, vid mouse skiller, ktory sa da prejst do 10 sekund a za 4 dni nezarobil ani 3 dolare 😀

    • Aimia napsal:

      Mám tam dvě hry Bubble Domination 2 a Bobble Shooter, zarobily několik set, myslím že shooter víc. Ze začátku to byl velký nášup(hra byla asi na hlavní stránce), pak to kleslo, ale stále to pár dolarů vydělává.
      Určitě to kdysi bylo lepší, hlavně jak hry začínaly, nebyl takový velký tlak na kvalitu, bylo míň her atd. HTML5 konkuruje, ale myslím že flash ještě pohřbený není. Poslední hru jsem vydal cca půl roku.
      Ne, epic myslím https://www.epicgameads.com/.
      U her záleží i dost na štěstí, hlavně to musíš tlačit – psát do fór, uploadovat hru na jiné portály atd. Je to stupidní mravenčí práce a často se moc nevyplatí, ale čím víc portálů obsadíš, tím větší zisky máš. Taky bacha na názvy, asteroids je na nic, když někdo zadá do googlu tenhle výraz tak se nemá šanci dostat ke tvé hře. A samozřejmě neméně důležitá je grafika a tzv. polish – přidat efektíky, zpěknit to atd..
      S délkou hraní máš pravdu tak napůl. Nehrají se krátké hry, to by se hráči nevraceli, jak by hru dohráli. Třeba mindjolt hledá hry, které jeden level zabere okolo 2 minut. To je pro casual hráče dobrá hra. Představ si že to jsou často lidi co při práci se chtějí odreagovat, nebo ženské co uloží děcko a mají chvilku, a pro ně je dobré zahrát si 5 kol po dvou minutách, místo aby hráli nějakou hru půl hoďky a nedohráli.

      • ReptileSVK napsal:

        No tak to si mal pekne, ale teraz som niekde cital, ze mindjolt odrbava, ze si dava statistiky ako chce, len aby mali z toho profit. Frajeria, ze 2 milion hracov a moja hra ktora je v top 15 hrani za mesiac ma iba 6000 hrani za vyse 2 tyzdne? Kde je tych 2 milion hracov? Ved na jednom nemenovanom slovenskom portale ma novinka za 2 dni vyse 2000 hrani. Proste blbost robia si co chcu. Ten dotycny dal do hry pocitadlo a zistil, ze bola spustena 5x viac ako mu ukazovala tabulka v mindjolte. Zevraj preferuju USA developerov a zbytok sveta ignoruju. Podla mna hej, ved to refreshuju 1 krat do tyzdna aby s tym mohli manipulovat. Mochimedia mala vyhodu, ze pokial som hru hral a spustila sa reklama, hned sa priratal impression a nie o tyzden a teda sa to dalo kontrolovat! Potom demotivujuce cosi vyvijat, dost ze si beru oficialne 50% zo zarobku, ale realne je to 10 x tolko. No asi im napisem, lebo ma vytocili.

        • Aimia napsal:

          To jsou pro mě novinky. Ono to asi nikdy nebude transparentní. Ale těžko říct jestli podvádějí, třeba to je jak v mochi – game submissions udávaly spuštění hry a imprese přímo aktivní spuštění reklamy. Je to dost demotivující, to máš pravdu. Uděláš hru na Android, tu ti ukradnou číňani atd atd. Kašli na to, pokračuj ve tvorbě, zaměř o víc na casual hráče, přidej efektíky a uvidíš. Ale klidně jim napiš a pak se poděl o odpověď. Já s nima mám dobré zkušenosti, na dotazy rychle reagují.

Leave a Reply